FAQ - Veelgestelde vragen

  • 1. Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

    Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.
    Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten. Download hier de algemene voorwaarden.

  • 2. Hoe verloopt de bestelprocedure?

    Stap 1. U kiest de gewenste artikelen en klikt bij elk artikel op de button 'In winkelwagen'. De artikelen komen dan in uw winkelwagen terecht. Als uw bestelling compleet is, kunt u klikken op 'Ga door naar afrekenen' of op het winkelwagen-icoon rechtsboven.

    Stap 2. Vul nu uw naam en adres in. Indien u een account heeft, hoeft u enkel in te loggen om de gegevens naar voren te halen. Heeft u nog geen account, dan kunt u zich hiervoor aanmelden door aan te vinken “ik wil een account aanmaken”. Dankzij een account kunt u eenvoudig bestelgegevens, bestelgeschiedenis en bestelstatus inzien.

    Wilt u uw producten op een andere adres geleverd hebben, verwijdert u het vinkje bij “naar dit adres verzenden” en kunt u in de tweede stap uw afleveradres aangeven.

    Stap 3. Verzendmethode: U kunt kiezen voor bezorgen of zelf afhalen.

    Stap 4. Betaalmethode: Kies de door u gewenste betaalmethode.

    Stap 5. Controleren: U ziet een compleet overzicht van de door u geselecteerde producten. Deze kunt u nog eens rustig controleren en eventueel aanpassen. Als u vervolgens op de button 'Kopen' klikt, dan wordt uw bestelling in ons systeem opgenomen en wordt u doorverwezen naar de betaalpagina. Bevestiging; Nadat de betaling is voltooid krijgt u een bevestigingsmail. Mocht u deze niet ontvangen, neem dan even contact op met de klantenservice.

  • 3. Wat is de levertijd van mijn product / producten?

    De levertijd van de producten staat vermeld bij de producten.

    Uw bestelling wordt in 1x uitgeleverd. Bestelt u meerdere artikelen ineens, zal uw bestelling worden uitgeleverd, zodra alle producten klaar voor verzending zijn. Bij verschillende levertijden van de producten, dient u uit te gaan van het product met de langste levertijd.
    Bij bestellingen van groter volume is het mogelijk om een deellevering aan te vragen. U kunt hiervoor per mail contact opnemen met onze klantenservice.

  • 4. Wat zijn de verzendkosten?

    De verzendkosten verschillen per product. Het juiste verzendtarief wordt bij het product  weergegeven. Bij bestelling van meerdere artikelen, hoeft u enkel het hoogste verzendtarief te betalen. Wij hanteren de volgende verzendtarieven afhankelijk van de afmeting van de producten in Euro’s (€):

    0,0
    4,95
    9,95
    14,95
    19,95
    34,95
    69,00
    89,00

    Bovengenoemde bedragen gelden voor bezorging binnen Nederland. Voor de Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen gelden ander tarieven. Wij informeren u graag over de afwijkende bezorgkosten.

  • 5. Wanneer en hoe wordt mijn bestelling verstuurd?

    De grootte en het gewicht van uw totale bestelling bepaalt de wijze van verzenden.

    Producten met een maximale lengte van 175 cm en tot 30 kg worden met een pakketdienst verstuurd.

    Grote producten (tuinhuizen, carports, terrasoverkappingen, etc.) worden bezorgd door een transportbedrijf. In overleg met u plannen wij een afleverdatum. U dient thuis zijn om de de goederen in ontvangst te nemen en een eventuele restbetaling aan de chauffeur te voldoen. Bent u ondanks onze afspraak niet thuis? Dan laden wij uw bestelling niet van de vrachtwagen en zijn we genoodzaakt de extra transportkosten aan u door te berekenen.

    De producten kunnen alleen worden afgeleverd, indien het adres zich bevindt nabij een verharde weg en het toegankelijk is voor vrachtverkeer. De producten worden enkel met een vrachtwagen met oplegger bezorgd. Indien de chauffeur niet op de door de klant opgegeven locatie kan komen, lost de chauffeur op een locatie waar het wel mogelijk is, zo dicht mogelijk bij het opgegeven adres naar inzicht van de chauffeur. Hiervoor kunnen wij geen verantwoording nemen.

    Heeft u ervoor gekozen de producten zelf af te halen? Dan ontvangt u een e-mail of telefoontje, zodra uw bestelling klaar ligt.

  • 6. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    U kunt kiezen uit de volgende betaalmethodes:
    - iDEAL;
    - Creditcard (Visa, Mastercard en eMaestro);
    - PayPal;
    - Overboeking;
    - Klarna (u ontvangt een factuur na levering en dient deze dan binnen 14 dagen te betalen)

    Lukt het u niet uw bestelling af te ronden?

    Dit kan de volgende oorzaken hebben:
    Uw creditcard heeft een limiet die lager is dan het te betalen bedrag.
    Klarna kan alleen gebruikt worden voor bedragen tot € 1500,00.

    Ondervindt u nog steeds problemen? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.

  • 7. Retourneren van mijn bestelling

    Alle informatie om uw bestelling te retourneren vindt u op de pagina retourneren.

  • 8. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?

    Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

  • 9. Garantie en non-conformiteit

    Wij staan er voor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst, de in ons aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de koopovereenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften. Indien dit volgens u niet het geval is, neemt u dan contact met ons op. Meer over garantie? Leest u dan onze algemene voorwaarden.

  • 10. Hoe lang heb ik garantie op een product?

    Q&S Gartendeco werkt met kwalitatief hoogwaardige producten. Alle producten hebben een andere garantietermijn. Op Tuinmeubelen, hottubs en verlichting heeft u bijvoorbeeld 1 jaar garantie. Blokhutten, carports, sauna's en speeltoestellen van Tuindeco hebben een garantietermijn van 2 jaar.

    LET OP: Hout is een natuurproduct. Het kan krimpen, uitzetten en verbuigen. Ook scheurvorming, verkleuring en noesten zijn onderdeel van het natuurproduct hout. Op deze aspecten kan Q&S Gartendeco redelijkerwijze geen garantie geven.

  • 11. Heb ik een bouwvergunning nodig?

    Onder bepaalde voorwaarden hoeft u geen bouwvergunning aan te vragen:
    - een bouwwerk van maximaal 10m2, niet hoger dan 3m, indien geplaatst op de perceelgrens;
    - een bouwwerk van maximaal 30m2, niet hoger dan 3m, 1 meter vanaf de perceelgrens;
    - achter de rooilijn van de voorgevel;
    - er moet sprake zijn van normale bouwgrond, de regel geldt dus niet voor landbouwgrond;
    - uw huis valt niet onder Monumentenzorg.

    Geldt dit voor u? Dan volstaat een melding in uw gemeente van uw bouwwerk. Bij twijfel adviseren wij u zich te laten informeren door een van onze verkopers of te kijken op https://www.omgevingsloket.nl.

  • 12. Hoe bouw ik mijn tuinhuis / carport / veranda op?

    U krijgt een gedetailleerde handleiding meegeleverd met het gekochte product. Zo kunt u stap voor stap uw product opbouwen. Welke bevestigingsmaterialen meegeleverd zijn, vindt u op de productpagina van het product.

    Wilt u hiervoor liever een bedrijf inschakelen? Q&S Gartendeco werkt samen met gerenommeerde bedrijven, die u de zorg van het opbouwen van het tuinhuis, de overkapping of carport uit handen kunnen nemen. Indien u geïnformeerd wilt worden over de mogelijkheden, kunt u telefonisch of per mail contact opnemen met onze klantenservice.

  • 13. Wordt mijn tuinhuis / carport geleverd als te zien op de afbeelding?

    Alle tuinhuizen en carports worden onbehandeld uitgeleverd. Naar wens kan verf of lak worden meebesteld. Het aantal benodigde blikken per product is al voor u uitgerekend.
    De prijs is exclusief eventuele decoratiematerialen.

  • 14. Veranda's -  Veelgestelde vragen

    Bekijk hier de veelgestelde vragen over veranda's.
    Geen antwoord op uw vraag gevonden? Neem dan contact met ons op via info@qs-gartendeco.nl of 0599 - 820 222

Geen antwoord op uw vraag gevonden? Wij helpen u graag verder! U kunt ons bereiken via info@qs-gartendeco.nl of 0599 - 820 222