FAQ - Veelgestelde vragen

Voor de aankoop

  • Hoe wordt de bouw van het tuinhuis of terrasdak uitgevoerd?

    Het bestelde product kunt u zelf opbouwen. In de verpakkingen van het product zitten gedetailleerde montage-instructiekaarten waarmee u stap voor stap uw product kunt opbouwen. Als alternatief kunnen we ook een montageservice regelen. Vraag vrijblijvend een offerte aan.

    Bouw van een tuinhuis



    Bouw van een veranda



  • Wordt er een installatiehandleiding met het product meegestuurd?

    Alle producten hebben een gedetailleerde montagehandleiding. Als bij u het artikel ontbreekt, neem dan contact met ons op via de mail of per telefoon en wij zullen het u onmiddelijk toesturen.

  • Worden de houtproducten onbehandeld geleverd?

    Onze houtproducten worden doorgaans zonder kleurbehandeling verzonden, tenzij anders vermeld staat op de productpagina. Op elke productpagina kunt u de gewenste kleur selecteren en deze bestellen.

Betalen

Informatie over de beschikbare betaalmethoden is te vinden op Betalen & Verzend.

  • Wat moet ik doen als mijn betaalmethode niet wordt geaccepteerd of wordt afgewezen?

    Als uw betaalmethode niet wordt geaccepteerd kan dit verschillende oorzaken hebben.

    Let bij het betalen per creditcard op de kredietlimiet van uw pas. Wanneer de creditcardlimiet wordt overschreden, weigert de creditcardmaatschappij automatisch de betaling.

    Bij betaling per factuur via Klarna kunnen alleen goederen tot een totale waarde van 1500 euro betaald worden. Als Klarna om onverklaarbare redenen weigert te betalen, neem dan rechtstreeks contact op met Klarna.

    Als u om een van deze twee redenen het bestelproces niet kunt voltooien, kunt u een andere betaalmethode selecteren. Voor verdere vragen kunt u contact met ons opnemen.

Verzend

Informatie over de verzending is te vinden op Betalen & Verzend.

  • Wanneer wordt de bestelling geleverd?

    Zodra de betaling is ontvangen, kan de levering plaatsvinden binnen het op de website vermelde aantal werkdagen.

    Als u meerdere artikelen bij een fabrikant heeft besteld, wordt de levertijd uitgesteld totdat uw bestelling gereed is voor verzending. Voor bestellingen met een grote inhoud is het mogelijk om een gedeeltelijke levering aan te vragen. Stuur ons een e-mail voor vragen over leveringen.

  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden en kan ik deze volgen?

    De bestelde goederen worden geleverd met een pakketdienst of door een expeditiebedrijf. Dit is afhankelijk van de grootte en het gewicht van het product.

    • Pakketdiensten leveren bestellingen tot 32kg en een maximale lengte van 120cm. De pakketdienst informeert u over de levering via de mail zodra deze onderweg is.
    • Transport per vrachtwagen: wij leveren de grote producten met onze eigen vrachtwagens of met een ingehuurd expeditiebedrijf.
  • Waar aan moet ik denken bij een levering?

    Zorg ervoor dat de oprijlaan begaanbaar is als de goederen worden geleverd met een vrachtwagen van 40 ton(oplegger en trekker). De lengte van de vrachtwagen is ongeveer 17 meter. Controleer ook of de truck uw straat kan betreden.

    Helaas kunnen we slechts een levering garanderen op het aankomstpunt van de vrachtwagen. U kunt altijd controleren of uw straat geschikt is voor een vrachtwagen van 40 ton om vooraf problemen te voorkomen.

  • Wanneer weet ik de exacte leverdatum?

    De leverweek wordt u vooraf per e-mail medegedeeld. Voor een exacte leverdatum bellen we u op wanneer onze eigen vrachtwagen de goederen levert, of de expeditieur belt u voor de levering als de producten worden geleverd door een expediteur. Om de bestelde goederen te ontvangen, dient u thuis te zijn op de leverdatum. Als we u ondanks de leverdatum niet kunnen treffen, brengen we extra kosten in rekening voor een andere leverdatum.

Reklamation

  • Wat kan ik doen met een klacht?

    Als u een klacht heeft, stuur ons dan een e-mail naar info@qs-gartendeco.nl. Schrijf in deze e-mail de volgende informatie:

    • Uw bestelnummer
    • Naam
    • Adres
    • Reden van klacht
    • Het product
    • en korte beschrijving klacht en eventuele afbeeldingen.

    Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk behandelen en contact met u opnemen.

Onderhoud

  • Hoe bescherm ik mijn tuinhuisje tegen het weer?

    Veel tuinhuizen zijn gemaakt van onbehandeld vurenhout. Zonder behandeling worden de tuinhuizen blootgesteld aan meerdere elementen zoals vocht, zonneschijn en kou. Om de levensduur van het product te verlengen, is het belangrijk om uw tuinhuis te behandelen. We raden aan om de individuele planken en balken te impregneren voordat u deze gaat installeren. U kunt er dus zeker van zijn dat er geen vocht tussen de planken zal komen. Na het impregneren en het opbouwen kunt u het hout nog steeds met verf behandelen.

    Met Perkoleum krijgt u de impregnatie en de kleur in één keer.

  • Hoe verzorg ik mijn terrasoverkapping?

    Een terrasoverkapping is over het algemeen heel makkelijk te onderhouden. Toch moet de overkapping van tijd tot tijd worden schoongemaakt. Het is belangrijk om de goot regelmatig schoon te maken en schoon te vegen. Hiervoor bevelen wij de bladbeschermingsborstel aan, die de gevallen bladeren in de goot verzamelt. Voor verdere verzorging bevelen wij onze verzorgingsproducten aan. Een terrasoverkapping mag niet worden gereinigd met een hogedrukreiniger.