FAQ - Veelgestelde vragen

  • 1. Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

    Op dit moment zijn wij bezig met de aanvraag voor een certificering voor Thuiswinkel.org. Zodra wij gecertificeerd zijn zullen wij de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel.org gaan voeren.

  • 2. Is het artikel van mijn keuze op voorraad?

    Onder ieder artikel dat op onze website wordt aangeboden staat een zogenaamde ‘Meer informatie’ button. Wanneer u hier op klikt wordt de actuele voorraadstatus van het artikel weergegeven.
  • 3. Wat is de levertijd van een artikel?

    Als een artikel voorradig is kunt u het binnen 1 week in huis verwachten. Dit is sterk afhankelijk van de grootte van het artikel en de manier van transport. Een klein pakket kan met PostNL mee, maar voor een blokhut moet een externe expediteur geregeld worden. Indien een artikel niet voorradig is bedraagt de levertijd 2-3 weken na bestelling.

    Wanneer u meerdere artikelen in een keer bestelt wordt de levertijd van uw hele bestelling gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

    Bij bestellingen van groter volume is het mogelijk om een deellevering aan te vragen. U kunt hiervoor een mail sturen naar info@qs-gartendeco.nl.

  • 4. Wat zijn de verzendkosten?

    Het verzendtarief wordt bij ieder artikel weergegeven. Bij bestelling van meerdere artikelen geldt 1x het hoogste verzendtarief.
    Wij onderscheiden de volgende verzendtarieven afhankelijk van de afmeting van het product:

    - €89,00
    - €69,00
    - €34,95
    - €19,95
    - €14,95
    - €9,95
    - €4,95
    - €0,00

    Bovengenoemde bedragen gelden voor bezorging binnen Nederland. Voor de Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen geldt een ander tarief. Neem contact met ons op voor de afwijkende bezorgkosten.

  • 5. Hoe wordt een bestelling verstuurd en kan ik deze volgen?

    Artikelen met een maximale lengte van 175 cm en tot 30 kg worden verstuurd met onze vervoerder PostNL.

    Voor grote artikelen bijv. blokhutten regelen wij het transport via een expediteur. In overleg met u plannen wij een afleverdatum. U moet thuis zijn om de de goederen in ontvangst te nemen en de evt. rest betaling aan de chauffeur te voldoen. Bent u ondanks onze afspraak niet thuis dan laden wij uw bestelling niet van de vrachtwagen en worden de transportkosten aan u doorberekend.

  • 6. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    U kunt uw bestelling op verschillende manieren afrekenen. Op dit moment bieden wij de volgende betaalmethodes aan: iDEAL, Creditcard (Visa, Mastercard en eMaestro), V-pay, Paypal en Overboeking. Ook kan er voor Klarna worden gekozen, u ontvangt dan na levering een factuur met een betaaltermijn van 14 dagen.

    Wanneer het niet lukt uw bestelling af te rekenen dan verzoeken we u contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00. U kunt ons ook mailen op info@qs-gartendeco.nl. We streven ernaar u binnen 2 werkdagen te antwoorden.

  • 7. Hoe verloopt de bestelprocedure?

    U kiest het gewenste artikel en klikt op de button 'In winkelwagen' onder dit artikel. Dit artikel wordt dan in de winkelwagen gelegd. Op dezelfde manier kunt u meerdere producten toevoegen. 
    Als uw bestelling compleet is, kliktu  dan op 'Ga door naar afrekenen'.

    Aanmelden of inloggen:

    Als nieuwe klant verzoeken we u eenmalig te registreren, bestaande klanten kunnen inloggen met hun geregistreerde emailadres en wachtwoord. Een account aanmaken is niet verplicht. U kunt zowel zonder als met account een bestelling plaatsen. Wanneer u besluit een account aan te maken, geeft dit u de mogelijkheid om eenvoudig toegang te krijgen tot al uw bestelgegevens, bestelgeschiedenis en bestelstatus. Wilt u liever geen account? Dan worden uw gegevens niet bewaard door ons, maar dit betekent ook dat u geen toegang heeft tot uw bestelgegevens, uw bestelgeschiedenis en bestelstatus. 

    Uw naam en adres,- en/of factuurgegevens (stap 1 en 2):
    We hebben uw naam en adres gegevens nodig om uw bestelling te kunnen verzenden. Ook kan er een als u dat wil een ander afleveradres worden gekozen.

    Verzendmethode (stap 3):
    U kunt kiezen voor bezorgen of zelf afhalen

    Betaalmethode (stap 4):
    Kies de door u gewenste betaalmethode. 

    Controleren (stap 5):
    U ziet een compleet overzicht van de door u geselecteerde producten. Deze kunt u nog eens rustig controleren en eventueel aanpassen. Als u vervolgens op de button ‘Kopen' klikt, dan wordt uw bestelling in ons systeem opgenomen en wordt u doorverwezen naar de betaalpagina. 

    Bevestiging 
    Nadat de betaling is voltooid krijgt u een bevestigingsmail. Mocht u deze niet ontvangen, neem dan even contact op met de klantenservice.

  • 8. Retourneren van verzonden artikelen.

    U mag uw bestelling tot en met 14 dagen na ontvangst nog annuleren en de koopovereenkomst herroepen. Na herroeping heeft u vervolgens nog 14 dagen om de producten terug te sturen naar onderstaand retouradres. 

    Q&S-Gartendeco.nl
    Afdeling retouren
    Lilienthalstraße 11
    49716 Meppen
    Duitsland

    Verpak het artikel in een stevige verpakking om beschadigingen te voorkomen. 

    We stellen het op prijs als u de reden van retour op de pakbon schrijft. In plaats van de pakbon kunt u het modelformulier voor herroeping gebruiken. Download hier het Herroeppingsformulier

    Als het artikel door ons onbeschadigd retour ontvangen is nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op. Terugbetalingen worden, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding uitgevoerd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    Bij terugbetaling van het product ontvangt u de volledige kosten terug. De kosten voor het retour sturen van het product zijn voor uw eigen rekening.

    U mag de producten beoordelen/gebruiken zoals dat in een winkel ook mogelijk is. Wanneer u de producten op een andere wijze gebruikt dan hiervoor beschreven is en er hierdoor beschadigingen aan het product ontstaan, dan bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk. 

    U kunt de koop van uw producten binnen 14 dagen ontbinden door een mail te sturen naar  info@qs-gartendeco.nl waarin u aangeeft dat u de gekochte producten wil retourneren. U kunt ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping en dit ingevuld naar info@qs-gartendeco.nl mailen. U kunt hier het modelformulier downloaden.

    Producten die speciaal voor u op maat gemaakt worden zijn uitgesloten van het wettelijk herroepingsrecht. Dit zijn alle producten die speciaal voor u,  conform de u opgegeven afmetingen en speficaties, op maat voor u worden gemaakt. Denkt u hierbij oa. aan terrasoverkappingen, veranda’s, houtbouw op maat etc.

  • 9. Wat moet ik doen bij een klacht over de dienstverlening of over een product?

    U kunt een e-mail sturen naar onze klantenservice. Omschrijf duidelijk de klachten vermeld hierbij het ordernummer, uw naam en adres. U kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via ons Nederlandse telefoonnummer 0599-820222.

    Een klachtenbrief kunt u sturen naar:
    Q&S-Gartendeco.nl
    Lilienthalstraße 11
    49716 Meppen
    Duitsland

    U krijgt binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging en antwoord over de afhandeling van uw klacht.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
    Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (https://www.sgc.nl).

    Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)

  • 10. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?

    Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

  • 11. Garantie en non-conformiteit

    Wij staan er voor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst, de in ons aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de koopovereenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften. Indien dit niet het geval is, neem contact met ons op.

    Meer over garantie? Zie onze Algemene voorwaarden of download ze hier.

    Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

  • 12. Heb ik een bouwvergunning nodig?

    Er is een regeling waarbij u onder bepaalde voorwaarden geen bouwvergunning hoeft aan te vragen:

    - een bouwwerk van maximaal 10m², niet hoger dan 3m, indien geplaatst op de perceelgrens

    - een bouwwerk van maximaal 30m², niet hoger dan 3m, 1 meter vanaf de perceelgrens

    - achter de rooilijn van de voorgevel

    - er moet sprake zijn van normale bouwgrond, de regel geldt dus niet voor landbouwgrond

    - uw huis valt niet onder Monumentenzorg

    U kunt in dan volstaan met een melding van uw bouwwerk, dus minder papierwerk. Vraag naar de mogelijkheden bij een van onze verkopers of kijk op https://www.omgevingsloket.nl

  • 13. Veranda's - Veelgestelde vragen

Geen antwoord op uw vraag gevonden? Neem dan contact met ons op via info@qs-gartendeco.nl of 0599 - 820 222